29/01/2009

lunchade med lina & co (med co menar jag stefan & de 3 kidsen). det var trevligt. tullens baugetter är så djävulskt goda!

tilde stod för dagens, kanske årets roligaste incident. vi var på från caféet till bussstationen, är på väg över gatan och då börjar lilla tilde sakta ner och gnälla "jag tappar skorna, jag tappar skorna", mitt i gatan som vi är så slänger jag en snabb blick ner mot tildes skor och upptäcker att det inte är skorna hon tappar utan byxorna! benen var alldeles bara och hade åkt när till vristerna vilket hindrade henne från att gå normalt. oh my, jag kunde ju inte stanna och dra upp hennes byxor mitt och hade emil i andra handen så jag brast istället ut "lina hon har tappat byxorna!!", lina kom till undsättning och tilde verkar inte ha brytt sig särskilt över situationen alls. oh lord, var jag skrattade. jag skrattade på väg på bussstationen, jag skrattade i min ensam hem, jag skrattade i duschen och nu skrattar jag när jag skriver om det. folk runtomkring trodde säkert att hon var min unge och tycker nog att jag är världens sämsta morsa som inte ens märker att ungen går halvnäck :D



mina bullar ska flytta ifrån mig. i början av mars tar lina & tilde sitt pick och pack och drar till .. jag vet fortfarande vad "staden" heter men den ligger ca 10 min utanför örebro. jag har tagit det hela ganska bra faktiskt. det känns helt okej. visst är det lite tråkigt att dom ska flytta ifrån mig men lina kommer vara här typ varannan helg eftersom tilde ska till sin pappa då, så vi kommer nog träffas mer då än nu. jag litar på vår vänskap tillräckligt mkt för att inte bryta ihop antar jag :) det kommer säkert bli lite ledsamt när jag väl insett vad detta innebär men just nu känns allting bra. jag planerar ju själv att komma härifrån i framtiden så vem är jag att tvinga henne att stanna kvar. såhär är det att växa upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0