these rocks don't lose their shape

jag har haft det väldigt trevligt idag. emelie kom hit strax efter elva idag och då satte vi oss i mitt rum för att prata lite, har ju inte träffats sen i februari så var ju tvugna att berätta vad som händer i varandras liv liksom. det är helt galet att vi varit så dåliga på att träffas! så himla fel. men nu har vi iaf gjort upp planer så vi kommer att träffas mer. vid halv ett drog vi mot bussstationen och mötte upp camilla. gick sedan till biblioteket och letade bland sångböckerna efter den låten som jag vill sjunga på intagningsprovet. letade igenom nästa alla böcker men den fanns ingenstans! gick till informationen då och frågade ifall dom hade en viss bok där jag visste att låten fanns med. dem hade den inte men såg till att beställa hem den så förhoppningsvis kommer den någongång nästa vecka, de skulle höra av sig när den kom dit så jag kunde komma förbi och hämta den. får klara mig utan noterna tills vidare.

efter besöket på biblan gick vi ner till café hörnan för en fika. jag tog mig en liten chokladboll som såg så ensam ut på det stor fatet. satt på hörnan ett bra tag och bara pratade lite. camilla och emelie har ju inte heller träffats på ett tag. vi kom fram till att det skulle vara spännande att ha en reunion om 10 år med vår gamla klass. det är så många som valt helt nya inrikningar nu efter gymnasiet, knappt några ifrån min teater ska fortsätta med teatern sen. många som valt något helt annat att satsa på. som emelie t ex är nu inne på att jobba med hundar, vilket jag tror skulle passa henne bra.

tog oss en sväng på stan sen och kollade lite kläder. emelie fyndade en snygg vårjacka helt oväntat, det är när man minst anar det som man verkligen fyndar. hon förälskade sig sedan i en jätte fin klänning på b young. hon såg verkligen ut som en docka i den! hon kunde inte låta bli den. camilla åkte hem efter en stund på stan, då gick jag och emelie hem till mig igen och fikade lite till och lyssnade på melissa horn.

nu tänkte jag ta och öva lite sång. sen ska jag duscha! och jag ser fram emot det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0