i'll wish upon a star

jeez. idag har jag verkligen känns blandade känslor. jag var på jätte bra humör imorse när jag åkte iväg till sthlm. när jag klev av bussen vid frescati skuttade jag nästan till nästa busshållplats för jag var så himla ivrig inför provet. när jag väl kom dit så kom jag lite för tidigt. stod utanför teatersalen ett bra tag och bara stod. sedan hittade jag 2st andra som också skulle göra prov som jag satte mig ner och snackade lite med. dom var lite sena idag med proven så vi fick komma in typ 20 min senare än vad som sagts.

väl där inne delades vi direkt upp i 2st grupper på 3 där vi skulle göra musikteater av låten stand by me. vi hade typ 6 min på oss. jag och de två tjejerna jag fick arbeta med satte snabbt ihop en liten gesaltning och sen fick vi framföra dem för den andra gruppen och lärarna. sen fick våran grupp prata med gamla elever medans den andra gruppen gjorde sina prov. just det, vi fick göra proven framför varandra! inte bara för lärarna utan för de andra sökande också som var där idag. det hade ingen av oss väntat oss. efter ca 1h blev det våran tur för prov. först sångprov. mina noter stämde inte alls så jag fick skippa dem och sjunga a capella iaf. tror sången gick ganska bra. jag stod iaf inte bara still. sen blev det teaterimprovistation där vi skulle spela att vi var sena till en audition efter en fyllenatt och vi skulle på audition för våra rollkaraktärer som vi valt. jag var ju dorothy gale från trollkarlen från oz. improvisationen gick ganska bra också, de verkade tycka den var rolig iaf. sen blev det dags för intervju och där kändes det riktigt bajs. jätte jobbiga frågor och jag kände mig som värsta våpet efteråt.

jag har ingen aning ifall jag kommer att komma in. det är en hel del som söker, ca 100 st har sökt i år. så det är lite konkurans. men man kan ju alltid hoppas. jag var jätte nedstämd när jag åkte hem. jag vet inte varför jag brydde mig så mycket om intervjuen. jag var jätte besviken när jag åkte hem för jag tycker att proven inte var så mycket prov egentligen. jag hade velat visa mer av mig och vad jag kan. efter den 5:e juni beräknas alla prov ha gjorts så nån vecka efter lär brev komma hem, man får brev hem med svar oavsett om man kommit in eller inte. jag hoppas jag kommer in, håll tummarna för mig! jag behöver en massa tummar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0