let's take a trip to the stars

image428åkte in till sthlm igårförmiddag och mötte upp faster susanne vid tekniska. vi hade en mycket skum gubbe på bussen, mot slutet av resan började han springa runt i bussen och prata om gud. han började låta roligt också och då kunde varken jag eller mamma hålla oss ifrån skratt. när vi mött upp susanne tänkte vi leta upp en av optikerna som mamma ska prata med om glasögen, en av dem på listan fanns i sturegallerian. så vi var tvugna att åka dit och leta, kände jag mig fel placerad där? jo. jag skulle nog ha putsat skorna innan.

sen blev det lite shopping. gina tricot hade alla reavaror för 29 kr! jag hittade en grå kjol och röd/svart randig tröja som satt ihop som mamma köpte till mig. på h&m köpte jag ett metallfärgat skärp och en nät baskerliknande huvudbonad. blev bra många timmar inne i stan, susanne bjöd oss på en stor fika också. åt supergoda choklad och vanilj kakan och varm choklad.

vid sex tiden var vi äntligen färdiga med stan och begav oss hem till susanne i vallentuna. hennes lägenhet är så jävla fin! hon har världens skönaste badrum, golvet är varmt! underbart, som lasse berghagen skulle säga. jag ska få ha lägenheten själv 1 vecka i sommar när susanne åker utomlands! på gården finns en affär och en pizzeria/krog. gick ner till pizzerian och åt pizza sedan blev det en snabbis in i affären också för lite snacks. måste sett så fult ut när vi gick ut ifrån pizzerian och sedan in i affären som ligger vägg i vägg, haha. när vi kom hem satte vi oss och kollade på let's dance. jag har aldrig kunnat sett det programmet tidigare för det är så dåligt, men han grisbonden är ganska fin alltså ^^ så det funkade. sedan såg vi hjälp och hjälp vad kul det var! love it. satt resten av kvällen på soffan och pratade och drack vin tills vi gick och la oss fem imorse.

åkte till farmor idag när pappa och jocke kom och hämtade oss. fikade lite, sen drog jag och jocke ner till centrum en stund. jocke höll på och få foten överkörd på vägen hem till farmor. "vad fan vad det där! han måste fan ha fått körkortet i flingpaketet". kom hem för en stund sen och har ätit lite nu och så. ska snart sätta mig och kolla på film, vet inte vilken dock. på http://katz.bilddagboken.se/ finns det lite bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0