rock it

har inte blivit något bloggande under helgen, har inte haft tid liksom. det får därför bli en liten sammanfattning.

fredag: var ju som sagt var hos evelina på kvällen och firade hennes kommande 20-årsdag. det visade sig att sofiap skulle till henne också, vilket gjorde mig glad! hon kom och hämtade upp mig och lina på bussstationen så vi slapp gå hela vägen till evelina. när vi kom dit var det ganska många redan där, många gamla klasskompisar vilket var kul. evelina fick massa söta presenter, av mig och lina fick hon bl a en födelsedags utstyrsel: kanin öron med tillbehör! hon var en söt kanin. det har blivit liten av en grej för mig och lina att ge våra kompisar fina födelsedags utstyrslar, speciellt i år när de flesta fyller 20! det är ju lite speciellt och ska firas duktigt!

det blev iallafall några timmar hos evelina, under tiden rullade fler och fler in. och alkoholen flödade. och vafan, jag blev fullare än vad jag skulle! god damnit. jag fick en såndär snabbfylla igen. en fylla som bara pågår en liten stund. fattar inte hur jag kunde bli så full. eller jo, det fattar jag ju. jag drack uppernbarligen mig så. men jag som drack så duktigt i början tyckte jag, hm var jag och smuttade på tequilan iaf tro? jaja, det är iaf 1 eller 2 timmar som saknar i mitt minne. hittar ni dom timmarna så säg till!

drog oss ut efter tolvtiden. då började jag nyktra till lite. de andra drog ner till trädgårn medans jag, sofia och fredrik vandrade hem till fredrik för han skulle hämta sitt leg. kunde ju inte låta pojkstackarn gå själv. det vart en ganska lång promenad som tog mycket tid. när vi väl kom ner till trädgårn fick vi inte komma in för det var försent. det var lite bajs tyckte jag, ville ju vara med evelina. vi satte oss istället en bit utanför och väntade på evelina och co, träffade under tiden en massa andra människor som var på väg hem. efter sisådär 15 min kom iaf vårt folk ut, stod och minglade en stund med alla utanför innan vi drog vidare. jag, sofia & carl-petter var sugna på efterfest och försökte ragga upp en, sofia lyckades och vi hamnade slutligen hos några random people. jag vet inte riktigt om jag kan kalla det för efterfest, de flesta la sig direkt för att sova och vi 3 fick roa oss själva. men hey! det fanns en dator och lite folköl (hahahaha), så det fick duga. drog oss hem till mig vid sextiden när vi kände att vi inte var så välkomna där längre. eller rättare sagt, när jag kände att vi inte var så välkomna längre .. sofia & carl-petter kände det nog bra långt innan haha.

lördag: gick duktigt upp vid tolvtiden och gjorde i ordning lite frukost för sovgästerna. jag har startat vandrarhem! detni. carl-petter försvann efter frullen och jag och sofia drog oss ut för att hämta sofias bil. men den fick bli kvar borta hos evelina en natt till, sofia vågade inte köra hem. gick hem till mig och hade mysig filmkväll istället, kollade på juno, children of the corn och det våras för frankenstein. hade det hur bra som helst, det var så skönt att bara ta det lungt och äta chips med dipp. somnade sjukt tidigt: strax efter midnatt! det är väääldigt tidigt för oss, när vi är med varann brukar vi oftast komma hem på morgonen och sova.

söndag: jag och sofia trodde att vi skulle orka upp kl 9 imorse eftersom vi la oss så tidigt. vi hade fel. klockan ringde nio, jag knäppte av den och sov vidare. sen ringde sofias alarm på mobilen typ 5 ggr utan att någon av oss orkade gå upp. tvingade oss upp tillslut vid elva. fyfan vad kallt det var! ville verkligen inte kliva ur sängen. åt lite frukost snabbt sen var vi tvugna att dra ut och bort till sofia bil även idag för ni skulle den åka hem med sofia. det regna och blåste som fan, jag trodde att jag skulle göra en mary poppins och flyga iväg med paraflaxet. verkligen hemskt väder, var genomblöt när jag kom hem. hoppade direkt in i duschen och sköljde mig med varmt vatten. har sen bara gått runt i mysisarna hela dagen. brorsan håller på och fixar med brännaren så jag blev utslängd ur mitt rum. kollade på film med päronen under tiden, bröderna marx fick underhålla oss!

ja, det var väl det. en liten sammanfattning som jag lovade. fast den blev inte så liten. nu ska jag väl snart ta och lägga mig. jag lägger upp bilder från evelinas fest imorgon. godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0