i will kiss every scar

åkte tidigt i morse in till stockholm med lina & tilde. tilde mötte mig med världens bamsekram när jag kom gående mot bussstationen. den gjorde min dag. älskar den lilla tjejen. hon är så himla härlig, inte alls lika jobbig som vissa barn kan vara i hennes ålder. fruktansvärt rolig är hon också. idag sa hon en hel del sköna saker, skönast var nog när hon pekade på gubben en bit från oss och sa högt: "han har inge hår." jag och lina blev helt tagna på sängen och visste inte riktigt vad vi skulle göra eller säga, "men mamma, han har inge hår!" sa hon återigen. som tur var verkade det som han inte hört henne, han verkade vara i sina egna lilla värld.

när vi kom till stan kollade vi runt en liten stund, sen gick vi till kungshallen för att käka lite lunch. jag provade en av de få veggo rätter som finns att köpa där och god damn vad stark den var! lina tog också en rätt från samma ställa och hennes var ännu starkare. vi fick lämna hälften kvar för våra munnar pallade inte mer. istället gick vi direkt till mcdonalds brevid och köpte oss en mcflurry. det var inte igår som man åt den! det var som att äta en bit av himmelen efter den heta måltiden jag just ätit innan.

vi skildes åt vid två tiden och då tog jag en runda på stan. kollade i lite butiker, fastnade inne på beyond retro. mm, i love vintage! sen när jag ansåg mig ha fönstershoppat klar åkte jag hem. bussresan hem sög röv! bussen jag åkte med var tvungen att stanna precis efter danderyd, det luktade väldigt brännt ett tag. busschaffisen gick ut för att kolla läget och kom tillbaks med de betryggande orden "ja, det brinner iaf inte." det visade sig att växellådan brakat ihop så vi fick vänta på en ny buss. inte en ny tom buss, utan en ny nästan full buss! jag fick stå hela resan hem, skit kul tyckte jag som hade världens plats på förra bussen och fick sitta i lugn och ro. just my luck. en tant försökte tjuva med sig min väska .. hon kan ha råkat fastna i den av misstag också men jag föredrar att tro det första alternativet, det gör historien lite mer spännande ;)




ikväll såg jag onda dockan 3 med brorsan & daniel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0