tatueringskryssning 2008

gick hem till linas storebror nicklas vid halv 3 tiden i torsdags. lina och johnny var redan där. det spelades bowling på nintendo wii när jag kom dit. jag har aldrig spelat det och gjorde strike på försyta försöket. hela första omgången ägde jag! det uppskattades inte av grabbarna :) efter en stund kom tony, leif, tessan och millan till nicklas och vi delade in oss i lag, jag och lina spelade ihop såklart. vid fyra tiden kändes det som det var dags att bege sig mot bussstationen så vi kom i någorlunda tid till incheckningen.

solen tittade fram på väg till bussstationen, så vi köpte oss en varsin glass när vi kom till bussstationen. jag och lina trodde att vi skulle kunna njuta av den i solen i väntan på nästa buss men de andra tyckte att vi skulle åka med den som redan var där. jag kämpade mig fram i bussen med gigantisk väska och glass i en hand, inte det lättaste men jag klarade det. resan dit var högljudd, grabbarna gormade ikapp och de andra resenärerna verkade ganska lättade när de kom fram till sin hållplats. de sista 10 min av resan ägnade jag och lina åt att leka yellow car, fast det utvecklades till typ yellow skjorta, yellow skylt och allt annat yellow som vi såg. det var as jobbigt att åka tunnelbana med all packning och minimallt utrymme. min rygg känns ganska förstörd.

kom till terminalen lagom till incheckningen. väntan var inte lika jobbig som förra året. stackars johnny blev visiterad! de tyckte tydligen att han såg skum ut. vi väntade på honom i typ 10 min och sen fick han gå, stackarn var helt förstörd och kände sig kränkt vilket var ganska förståerligt. det var skönt när vi äntligen kom på båten och in i hytten! lämnade sakerna, sen gick vi till de andras hytt en stund där det blev ett låångt samtal om snoppar. wtf? alltså, jag har hört så sjukt knasiga saker under denna resa. jag och lina tröttnade på det eviga snacket om det manliga könet och drog upp till tax freen och shoppade loss! det blev sips (dom heter faktiskt så) och gin! sen var det bara att göra sig i ordning för kvällen nere i hytten. sen började kvällens bravader. endast lite små ätande + a whole lot of alkohol = en pangfylla! shit alltså. alla blev verkligen kanon fulla, alla ställde sig samma fråga på fredagsmorgonen när vi vaknade "vad gjorde vi igår egentligen?". sov endast 3h, kl 10 kom nicklas och väckte oss i hytten. alla bara hasade runt med huvudet hängandes förutom johnny och nicklas som var fulla och glada. jag och lina försökte oss på ett par powernaps men det var alltid nåt eller någon som skulle väcka en. kom upp lagom till det som jag hade väntat och tjatat om hela resan: burlesk showen! den var grym! såg en hel del bröst med sånadär snurrsaker på bröstvårterna, haha.

resan hem var lugn. på bussen hem till norrtälje var alla till skillnad från förra bussresan lugna. jag, lefi och johnny satt och små pratade lite om hur sjuk resan varit men också djävulskt rolig. var grymt sliten när jag kom hem men vi hade bestämt oss ändå för att gå ut på kvällen. hamnade på mobergs som sög! var skönt att komma hem och sova. idag ser jag förjävlig ut. nu ska jag vila mig framför tv:n en stund, lägger upp bilder senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0