Vecka 45; Jämlikhet

  • vad är jämlikhet för dig?
    - att båda könen behandlas på samma sätt och att man inte
    diskriminerar ett kön.
  • kallar du dig för feminist? motivera gärna!
    nej, det gör jag inte även om jag tror på jämnlikhet.
    det är inte så att jag tror att alla feminister är butchbrudar
    det är bara det att jag inte riktigt förstått ännu vad feminism innebär,
    jag vill dock gärna veta mer så får vi väl se hur jag anser mig stå sen.
  • är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer?
    - det vet jag inte men jag anser att det inte borde vara konstigt
    såhär på 2000-talet.
  • har du någon gång blivit diskrimerad på grund av att du är tjej?
    - det tror jag alla tjejer har någon gång
  • är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldrarledigheten?
    -
    det vet jag inte

http://mlilja.net/tjejsnack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0