bara för att liksom

idag när jag åkte buss hem ifrån täby läste jag kathy ackers "blod och tarmar i plugget". det är en ganska knasig bok som är lite svår att förstå ibland men vid vissa tillfällen är den riktigt rolig. jag fastnade för ett stycke i boken som fick mig att sitta och småflina för mig själva i bussen. jag tyckte bara att det lät så roligt, min humor vettni.

"min mamma och mina tjugo systrar bor i en förfärlig slum i östra delen av stan.
mamma har inga ben och tio av mina systrar är förlamade.
dom andra tio är efterlysta av polisen för baknrån.
så jag är den enda som kan skaffa mat.
egentligen gjorde dom det inte.
varje dag går jag ut och samlar örter.
sen gör mina tio bankrånarsystrar soppa av dom."

*HÖHÖ*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0